۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۵۹
کد خبر: 30754148
T T
۰ نفر

تهران - رييس پليس آگاهي نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه ناجا در رشد و توسعه اقتصادي نقش محوري دارد، گفت: هدف پليس مبارزه با مفاسد اقتصادي تنها برخورد با مجرم نيست بلكه جلوگيري از رشد زمينه هاي مفسده انگيز در كشور است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار 'سید حسن بتولی' در همایش چهار روزه روسای مبارزه با مفاسد اقتصادی پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان اینكه تفكر لیبرالیستی و كاپیتالیستی غرب، دین را منبعث از اقتصاد می داند، گفت: براساس این تفكر، اغنیا آزادند تا از اقتدار و تفكر خود برای كسب منافع استفاده كنند و از طرف دیگر، ضعفا برای حفظ خود، دین را بوجود آورده تا با توسل به دین در مقابل اغنیا از خود محافظت كنند.

وی افزود: اما اسلام، اقتصاد را نشات گرفته از دین می داند؛ بنابراین دست سرمایه دار برای انجام هركاری باز نیست و در تولید و هزینه كردن ثروت دستوراتی وجود دارد تا سرمایه دار به سرمایه نامحدود دست پیدا نكند و از این طریق فاصله طبقاتی بوجود نیاید.

بتولی یادآور شد: در اقتصاد مبتنی بر اسلام، اقتصاد باید در چهارچوب دین حركت كند و كارگزاران نیز باید از سلامت برخوردار باشند و مقام معظم رهبری نیز براساس این دیدگاه در سال 80، فرمان هشتت ماده ای را برای اولویت مبارزه با مجرمان و مفسدان اقتصادی صادر كردند.

رییس پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: مقام معظم رهبری در این فرمان تاكید داشتند كسانی كه در این مبارزه شركت می كنند باید افرادی سالم و دستكار باشند و همچنین ایشان، رشد اقتصادی را تنها در فضای جامعه سالم محقق دانستند.

بتولی افزود: نیروی انتظامی از طرفی در جهت ایجاد رشد و توسعه اقتصادی نقش محوری دارد و از طرف دیگر باید در كنار مقامات قضایی برای برخورد و در كنار دولت، برای شناسایی ابعاد امنیت اقتصادی تلاش كند.

وی به علل نامگذاری امسال به سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره كرد و اظهار داشت: امروز مشخص شد كه علت این نامگذاری به دلیل تهدیدات و فرصت های جدید جمهوری اسلامی بوده است، چرا كه با تمامی تهدیدات توانسته ایم به موفقیت های خوبی در جهان دست یابیم و كشورهای غربی نیز دریافته اند كه تحریم ها اثری بر كشور ما نداشته است.

این مقام انتظامی یادآور شد انقلاب اسلامی ما منجر به ایجاد الگوی رفتاری خاص در كشورهای منطقه و حتی اروپا و امریكا شد و مردم آموختند كه چگونه در مقابل اجحاف غرب بایستند.

وی افزود: این الگو طبیعتا منجر شده است منافع آمریكا در جهان به خطر بیفتد و دیگر قادر نباشد نیازهای خود را با سیطره بر كشورهای منطقه و منابع آنان تامین كند.

رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: سال جهاد اقتصادی، فرصتی برای جهان و مقابله با تهدیدات كشورهای غربی است.

بتولی بر هدفمندی اقدامات روسای مبارزه با مفاسد اقتصادی تاكید كرد و ادامه داد باید درجهت آگاه سازی مسوولان كشور از گذرگاه هایی كه اقتصاد كشور صدمه می بیند تلاش كرد چرا كه هدف این پلیس تنها برخورد با مجرم نیست بلكه شناسایی شیوه ها و زمینه های جرم و مجرم وهمچنین جلوگیری از رشد زمینه های مفسده انگیز در كشور است.

اجتمام** 1379**1572
۰ نفر